02 juli, 2015

Hittegolf jams




Gezamenlijk met zijn allen het huis uitgezweet worden is iets waar wij ons de komende week mee bezig gaan houden, aangezien er een hittegolf aan zit te komen. Hoewel afgelopen dagen nog wel te pruimen waren, moet ik zeggen dat ik mijn huis meer leefbaar vind dan de temperaturen die buiten rondhangen. Met de temperatuur die kan oplopen tot zelfs 37 graden (ja echt!) vind ik dit het perfecte moment om een hittegolf jam list te maken met muziek waar ik van kan genieten ookal voel ik mij net een bezweette otter.





Hitjes
Bunker by Balthazar
Balthazar is terug van weggeweest met een nieuw album genaamd Thin Walls. Ik heb ze een weekend geleden mogen aanschouwen op Best Kept Secret terwijl ik een zak patat naar binnen werkte en dit nummer bleef toch wel het beste hangen. Niet zozeer 'het' hitje, maar wel voor mij.

T-Shirt Weather by Circa Waves
Jongens, ontkennen dat dit een lekker nummer is kan gewoon niet meer. Perfect voor ondragelijk weer waarbij je kan dansen in je ondergoed.

You're Mine - Raving George ft. Oscar And The Wolf
Hierboven staat tevens de videoclip van dit heerlijke nummer want dat maakt het hele plaatje compleet. Raving George in Combinatie met Max Colombie is iets wat mijn hele leven mij gaat achtervolgen cuz I'm in love. Oja, en ze spelen hem gewoon lekker live bij hun shows zodat je vunzig kan gaan dansen.

Stressed Out - Twenty One Pilots
Stressed over het weer, over je werk, over vakantie: het kan allemaal. Zing gezellig met Josh en Tyler mee over dat je van rocket ships droomde en nu de realiteit moet gaan trotseren. Oftewel, 37 graden en inhumid weer.

Dream Lover by The Vaccines
Oh de clichés van clique jasjes, maar The Vaccines komen daar mooi mee weg. Op Best Kept Secret ben ik naar een heuse signeersesse geweest van deze popjes (don't ask, het was heel vreemd) en stelden mij zeker niet teleur. Ik ging uit mijn plaat, zoals je dat graag wil. Naast Dream Lover is Give Me A Sign ook aan te raden!

Greek Tragedy by The Wombats
The Wombies, my babies. Dit nummer komt van Glitterbug wat een geweldig album is, maar niet zozeer een album die je met dit weer op repeat zet. Ook met het festival seizoen gezien namelijk op Pinkpop. En leuk dat ze waren. Bij deze een tip voor mijn verjaardag: stuur mij please naar The Wombats in Tivoli, thanks.



Complete summer albums
Jamie XX - In Colour
Deze man staat met dit nieuwe legendarische album gewoon deze week op het Pitch festival in Amsterdam, dat overigens niet uitverkocht is. Om een enkeltje te kopen puur voor Jamie XX is ook weer zo'n gedoe, maar met nummers zoals Obvs, Stranger in A Room en Loud Places komen de zomerdeuntjes toch wel goed naar voren.

Glass Animals - Zaba
Ooit gehoord van Peanut Butter Vibes? Nah. Maakt niet uit, maar daar zingen zei over. Gepaard met gouden plaktattoos en veel ananassen is het een zomerbandje met zweverige dansmuziek. EN ze staan a.s. zondag 5 juli op het Metropolis Festival in Rotterdam. Entree is gratis, dus laat deze kans niet voorbij gaan ;-)

Oscar And The Wolf - Entity 
Alsof het festival seizoen niet genoeg laat zien dat deze band gewild is. Zoals ik al eerder in mijn blogpost vertelde, zorgt deze band voor een gratis trip zonder chemicaliën en leert Max graag hoe je lichaam werkt en hoe je ermee danst. In zwierige losse kleding of course!

SOHN - Tremors
Voor de dagen dat je gewoon niets wil doen en alleen wil gaan liggen bestaat dit album. Artifice is een vrij bekend nummer maar zelf vind ik The Wheel fijner om te luisteren. Omdat alles zo goed aansluit, luister je dit album gewoon meerdere malen weg.

Temples - Sun Structures
Deze popjes stonden ook op Best Kept Secret en ik had hun voor geen goud willen missen. Wat ook niet gebeurde want ik liep ze zo'n beetje elke dag dat ik bij BKS was tegen het lijf; ze waren niet weg te slaan. Ik zweer dat zij op maandag ochtend zelfs nog langer aanwezig waren dan ik. Maar de muziek is ook niet weg te slaan, vooral 'A Question Isn't Answered'!

Typhoon - Lobi Da Basi
Typhoon (genaamd glenn) verdient een eervolle vermelding in deze lijst want hij is zo druk geweest met het succes van dit album, dat hij heeft besloten niet klaar te zijn en uitkomt met Moro Lobi. En dat vinden we alleen maar leuk want Glenn leert ons dat we alle liefde moeten ervaren en delen met anderen. De positiviteit springt van zijn sets af en het is dan ook niet verkeerd om te zeggen dat het publiek één wordt bij Hemel Valt, Zandloper en Liefste.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten